www.BileteAvion1.ro
Oferte speciale BILETE AVION..Detalii
NICRO TRAVEL este AGENTIE DE TURISM ONLINE
Telefon/Fax:
021.312.70.58
021.212.78.24
J40/13210/92
RO2593516
Program de lucru:
09.00-17.00
Sfaturi calatorie
Contract turist
HARTI BULGARIA
Harta Nisipurile de Aur
Harta Albena
NICRO TRAVEL
Bilete avion 2009
bilete avion ieftine

 

Stiri avion

In acest an au fost autorizati in Romania sapte noi operatori aerieni

Directia de Aviatie Civila a autorizat in acest an sapte noi operatori aerieni, dintre care cinci sunt operatori low-cost.

Aegean Airlines din Grecia va opera zboruri regulate Bucuresti – Atena.

Air Madrid opereaza trei zboruri pe saptamana Bucuresti – Madrid si doua pe ruta -Bucuresti – Madrid – Barcelona.

Club Air din Italia opereaza curse pe rutele Bacau – Ancona si Timisoara – Pescara.

My Way Airlines a primit autorizatia de a opera in perioada 14 aprilie – 27 octombrie curse pe rutele Venetia – Timisoara si Bergamo – Timisoara.

Alpi Eagle din Italia va organiza curse regulate spre Venetia dupa ce a operat curse charter in aceasta vara pe aceeasi destinatie.

Wind Jet din Italia a fost autorizata pe piata romaneasca dar nu a inceput inca sa functioneze.

Cel mai mare operator autorizat in acest an este Wizz Air din Ungaria care, din 2007, va efectua zboruri de pe aeroporturile Bucuresti Baneasa, Arad si Targu Mures catre Barcelona, Roma, Milano, Londra, Budapesta si Dortmund.

In prezent pe piata transporturilor aeriene din Romania activeaza 29 de companii aeriene, dintre care Air Moldova si Moldavian Airlines din Republica Moldova; Alitalia, Alpi Eagles, Club Air, My Way Airlines si Wind Jet din Italia; Condor Flugdienst si Lufthansa German Airlines din Germania; Malev Airlines si My Way din Ungaria; Olympic Airlines si Aegean Airlines din Grecia; Hemus Air din Bulgaria; Turkish Airlines din Turcia; Air Malta din Malta; Syrian Airlines din Siria; Air Madrid din Spania; Sky Europe Airlines din Slovacia; Swiss Air din Elvetia; Austrian Airlines; Cimber Air din Danemarca; El Al Airlines din Israel; CSA din Cehia; LOT din Polonia si grupul Air France-KLM.
Incepand de la 1 ianuarie 2007, transportul international de persoane va fi scutit de TVA, potrivit unei derogari a noului Cod fiscal.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 21 septembrie 2006 - ora 14.15

Curierul National [19.09.2006], Daily News [20.09.2006]


In perioada 29 octombrie 2006 – 25 martie 2007, Blue Air introduce cursa Bucuresti – Bologna

Compania aeriana Blue Air va introduce in programul de iarna, in perioada 29 octombrie 2006 – 25 martie 2007, o noua cursa pe destinatia Bucuresti - Bologna, care va fi operata de trei ori pe saptamana.

Sursa: comunicate de presa, Curierul National, Ziua, [18.09.2006]

Cifra de afaceri a aeroportului Traian Vuia din Timisoara a crescut cu 11% in primul semestrul din 2006

In primul semestru al acestui an, aeroportul interntional Traian Vuia din Timisoara a inregistrat o cifra de afaceri de 9,4 milioane RON, cu 11% peste nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut, cheltuieli de 8,45 milioane RON si profit net de 1,15 milioane RON si un trafic de 321.451 de pasageri, cu 19% mai mare decat in prima jumatate a anului 2005.

In ultimii cinci ani, traficul aerian de pe aeroportul Traian Vuia a crescut cu 80%, in special ca urmare a deschiderii de noi destinatii, a cresterii numarului de operatori si a frecventei curselor operate de operatorii aerieni consacrati.
In prezent, pe aeroportul din Timisoara opereaza 11 companii aeriene, printre care Austrian Airlines, Alpi Eagles, Alitalia, Air Europe, Blue Air, Carpatair, Club Air, Lufthansa, Malev si Nouvelle Air. Carpatair a introdus destinatii noi catre Paris, Frankfurt, Lvov si Napoli iar Club Air a introdus o noua cursa spre Pescara. Lufthansa, Alitalia si Malev au crescut frecventa curselor de la 6 la 12 zboruri pe saptamana catre Munchen, de la 14 la 21 de zbouri de saptamana catre Milano si, respectiv, de la 6 la 9 zboruri pe saptamana catre Budapesta, precizat Carmen Stoica, director de relatii publice in cadrul aeroportului international Traian Vuia din Timisoara.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 21 septembrie 2006 - ora 14.15

Ziarul Financiar (www.zf.ro) [19.09.2006]

Compania aeriana Alitalia se confrunta cu dificultati financiare

In prima jumatate a acestui an, compania aeriana Alitalia a inregistrat pierderi de 221 milioane EUR, peste nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut, 125 milioane EUR. Dificultatile companiei s-au accentuat in acest an pe fondul scumpirii comubustibililor si al unei actiuni de protest masive a angajatilor care a avut loc in luna ianuarie.

Angajatii sunt foarte ingrijorati de masurile pe care compania le are in vedere pentru reducerea costurilor, printre care si reducerea personalului cu 3.700 de angajati de la nivelul actual de 20.000 de angajati.
Grupul Air Franace-KLM si-a manifestat interesul pentru achizitionarea Alitalia dar numai dupa ce compania italiana isi va rezolva problemele financiare.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 21 septembrie 2006 - ora 14.15

Curierul National [18.09.2006]

 


Ryanair se pregateste sa se lanseze pe piata romaneasca in 2007


Cu ocazia unei intrevederi cu autoritatile romane, ambasadorul Irlandei la Bucuresti, Padraic Cradcock, a anuntat intentia companiei aeriene irlandeze low-cost Ryanair de a intra pe piata romaneasca in 2007. Directorul Directiei de Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Bogdan Donciu, a precizat ca reprezentantii Ryanair au solicitat unele avantaje pentru a opera pe piata romaneasca insa autoritatile romane nu ofera tratament discriminatoriu pentru companiile aeriene. Negocierile vor incepe cel mai probabil in luna octombrie la Bucuresti.

Compania Ryanair a fost infiintata in 1985, avand un capital initial de doar 1 GBP si 25 de anagajati. La inceput a operat zboruri zilnice pe ruta Waterford – Londra, aeroportul Gatwick, cu avioane de 15 locuri si a transportat 5.000 de persoane. In urmatorul an a obtinut permisiunea sa concureze British Airways pe ruta Dublin – Londra si a operat primul avion cu reactie, un BAC 1-11 inchiriat chiar de la Tarom. In 1993 a raportat peste un milion de pasageri iar dupa 1997 a devenit o companie paneuropeana. In perioada 1998 – 2003, veniturile au crescut de la 231 la 843 milioane EUR iar profitul de la 48 la 239 milioane EUR. In 2005 Ryanair a transportat aproape 31 milioane de pasageri iar in primul trimestru din 2006 10,7 milioane de pasageri, cu 25% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. In aceeasi perioada veniturile au crescut cu 40%, la 566 milioane EUR iar profitul cu 80%, la peste 115 milioane EUR. Ryanair opereaza peste 360 de destinatii din 22 de tari.
In prezent, pe aeroportul Baneasa 10 companii low-cost opereaza saptamanal 75 de avioane si transporta 8.000 de pasageri. In 2007 piata transporturilor aeriene low-cost locala este estimata la 1 milion de pasageri.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 14 septembrie 2006 - ora 21.00

Cotidianul, Cronica Romana, Curierul National, Romania Libera [12.09.2006]


In perioada 12-17 septembrie SkyEurope ofera 250.000 de bilete de avion gratuite

La implinirea a cinci ani de la infiintare, cel mai mare transportator aerian low-cost din Europa Centrala, compania slovaca SkyEurope Airlines, a lansat o promotie prin care ofera 250.000 de bilete de avion gratuite in perioada 12-17 septembrie. Taxele de aeroport nu sunt incluse in promotie iar perioadele de efectuare a calatoriilor sunt 1 octombrie – 15 decembrie 2006 si 10 ianuarie – 28 februarie 2007.
SkyEurope Airlines a fost fondata pe 6 septembrie 2001 de catre Christian Mandl si Alain Skowronek. In prezent, compania are baze operationale proprii la Bratislava, Budapesta, Varsovia, Cracovia si Praga si opereaza pe 73 de rute spre 37 de destinatii din 19 tari. De curand, SkyEurope Airlines a lansat 2 noi rute spre Bucuresti si Sofia. Flota companiei este formata din 16 aeronave Boeing 737 la care se vor adauga 32 de aeronave Boeing 737-700 noua generatie, dintre care pentru 11 detine drepturi de cumparare, 21 urmand sa fie livrate in perioada 2006-2008 iar celelalte 11 pana la sfarsitul anului 2010.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 14 septembrie 2006 - ora 21.00

Curierul National [12.09.2006]


Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de 67,2 milioane RON in primul semestru din 2006

In primele sase luni ale acestui an, singura companie aeriana low-cost cu capital integral romanesc, Blue Air, a realizat o cifra de afaceri de 67,2 milioane RON, de 11 ori mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut si un profit de 33.594 RON, in perioada similara a anului trecut inregistrand o pierdere de 9,23 milioane RON.

Factorii de crestere sunt stabilizarea Blue Air pe piata romaneasca si pe cea straina care a dus la cresterea gradului de ocupare la aproximativ 70%, dezvoltarea de destinatii noi, fidelizarea clientilor si minimizarea costurilor prin crearea propriului serviciu de handling si prin operarea pe aeroporturi regionale care au taxe de operare mai reduse, a precizat Gheorghe Racaru, directorul general al Blue Air. 50% din curse sunt operate pe aeroporturi secundare, care dispun de legaturi dinamice cu orasele principale. Cursele operate pe aeroporturile principale fac obiectul negocierilor antemergatoare deschiderii noilor destinatii.

In prezent, Blue Air opereaza 37 de zboruri saptamanale internationale catre destinatii din Italia – 13 zboruri, Spania – 10 zboruri, Franta – 5 zboruri, Turcia – 3 zboruri, Olanda – 3 zboruri si Germania – 3 zboruri. In programul de iarna vor fi introduse 2 noi destinatii, Koln si Bruxelles.

Flota Blue Air este formata din 3 avioane Boeing 737-300 si Boeing 737-500, plus inca 2 aeronave Boeing care urmeaza sa fie achizitionate in acest an.

Blue Air detine o cota de 5% din piata transporturilor aeriene din Romania si are 150 de angajati.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 14 septembrie 2006 - ora 21.00

Ziarul Financiar (www.zf.ro) [12.09.2006]

Viitorul avion hijack-proof va fi conceput sa impiedice atentatele teroriste

Proiectul hijack-proof airliner a fost initiat din necesitatea de a impiedica repetarea tragediei de la 11 septembrie, ca urmare a colaborarii dintre BAE Systems, Airbus si Comisia Europeana.

Avionul hijack-proof, care se afla in prezent faza experimentala, va dispune de un program de evitare a impactului cu un obstacol, prin intermediul unui dispozitiv care va permite pilotarea avionului de la sol in cazul in care pilotul pierde controlul asupra avionului si de senzori programati pentru citirea irisului, care vor permite accesul in cabina de pilotare numai persoanelor autorizate.
Un proiect similar este pregatit si in SUA.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 14 septembrie 2006 - ora 21.00

Romania Libera [12.09.2006]


Unificarea aeroporturilor din Bucuresti nu va genera neaparat majorarea taxelor aeroportuare

Directorul Directiei de Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Bogdan Donciu, explica faptul ca unificarea Aeroportului Henri Coanda din Otopeni cu Aeroportul Aurel Vlaicu din Baneasa nu va atrage in mod necesar o majorare a taxelor aeroportuare, cele doua aeroporturi urmand sa desfasoare in continuare activitati diferite. Aeroportul Otopeni este considerat adecvat pentru cursele comerciale si cargo, in timp ce Baneasa ar putea functiona ca aeroport de oras, destinat traficului cu avioane de mici dimensiuni. Totusi masura este considerata binevenita in dezvoltarea ambelor aeroporturi.
Bogdan Donciu precizeaza ca Romania trebuie sa isi dezvolte aeroporturile intrucat se va confrunta cu o mare concurenta din partea aeroporturilor vecine, de la Varna si Burgas si cu crestere semnificativa a traficului aerian dupa aderarea la Uniunea Europeana.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 14 septembrie 2006 - ora 21.00

Cronica Romana [13.09.2006]


Ministrul transporturilor a elaborat proiectul unificarii aeroporturilor Baneasa si Otopeni

Pe baza unei initiative lansate in mai 2000 de catre Aleodor Frincu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor din acea perioada si actualul sef al Cancelariei primului-ministru, Radu Berceanu, actualul ministru al transporturilor, constructiilor si turismului a elaborat proiectul unificarii aeroporturilor Baneasa si Otopeni.

Proiectul de hotarare, care nu apare pe site-ul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului asa cum prevede legea, ofera statului posibilitatea de a scoate la vanzare proprietati ale companiei rezultate din fuziune. Terenurile aeroportului Baneasa sunt evaluate la 1 miliard EUR.

Radu Berceanu justifica fuziunea prin eliminarea concurentei intre cele doua aeroporturi care duce la scaderea taxelor, comparativ cu alte aeroporturi din Europa.
Insa liderul sindical al aeroportului Baneasa, Stefan Mladin, considera ca majorarea taxelor vor directiona companiile aeriene catre alte aeroporturi, generand scaderea veniturilor si, ulterior, falimentul, in conditiile in care nu a fost prezentat un studiu de rentabilitate al acestui proiect. Totodata, prin desfiintarea aeroportului, se vor elimina restrictiile de construire pe o suprafata de 2.000 ha.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 14 septembrie 2006 - ora 21.00

Cotidianul [12.09.2006], Nine o`Clock [13.09.2006]


Lucrarile la Aeroportul International Sibiu vor dura jumatate de an

Lucrarile de constructie a terminalului de la Aeroportul International Sibiu au inceput, urmand ca in mai putin de jumatate de an sa fi finalizate. Unul dintre proiectele comandantul aeroportului, Augustin Sava, prevede legatura aeriana dintre Sibiu si zona Asiei.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 14 septembrie 2006 - ora 21.00

Adevarul [13.09.2006]


Avionul-taxi ar putea deveni o afacere de nisa in transportul aerian

Problemele cu care se confrunta marile linii aeriene i-au determinat pe micii jucatori sa se gandeasca la exploatarea unei nise a transportului aerian, calatoriile cu avioane particulare cu un numar redus de locuri. Segmentul de clienti il constituie oamenii de afaceri care doresc sa evite avioanele supraincarcate sau cozile la controlul de securitate. Pretul unei astfel de calatorii este la jumatate intre preturile zborurilor de linie si cele ale avioanelor private.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Luni 11 septembrie 2006 - ora 23.00

Ziarul Financiar (www.zf.ro) [07.09.2006]


Blue Air introduce cursa interna Bucuresti – Cluj Napoca

Incepand cu data de 29 octombrie 2006, Blue Air va introduce cursa interna Bucuresti – Cluj-Napoca la preturi incepand de la 1 EUR plus taxele de aeroport si lanseaza noua clasa tarifara Connect Blue
.
Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Luni 11 septembrie 2006 - ora 23.00

comunicate de presa [08.09.2006]



Smoker's International Airways va permite fumatul pe parcursul zborului

Operatorul aerian Smoker's International Airways, Smintair, fondata de un om de afaceri german, a prezentat autoritatilor germane documentatia in vederea obtinerii licentei de functionare, urmand sa devina singura companie aeriana care va permite pasagerilor sa fumeze pe parcursul zborului.

Compania va opera zboruri intre Dusseldorf si Tokyo si va avea doar doua clase, business si clasa intai. Pretul unui bilet va fi de aproximativ 5.500 USD pentru clasa business si de 12.000 USD pentru clasa intai, comparabile cu pretul de 9.000 USD al unei calatorii la bordul avioanelor Concorde care, de asemenea, permiteau fumatul pe parcursul zborului.

Atuurile investitiei sunt durata lunga a zborului, de 12 ore si numarul mare de oameni de afaceri japonezi la Dusseldorf, unde se regaseste a treia comunitate japoneza ca marime din Europa, care se estimeaza ca va genera o crestere anuala de 3,6% a traficului de pasageri intre Germania si Japonia pana in 2009.
Fondatorul companiei a strans o suma de 300 milioane GBP de la investitori pentru functionarea noului operator aerian si urmeaza sa angajeze aproximativ 300 de persoane.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Vineri 08 septembrie 2006 - ora 18.00

9AM [05.09.2006]



Lufthansa intentioneaza sa isi reinnoiasca flota si sa infiinteze o filiala low-cost in Italia

Operatorul aerian Lufthansa intentioneaza sa achizitioneze cateva sute de aeronave noi, printre care noul model Airbus A380 sau modelul concurent Boeing 747-8 pentru distante lungi, avioanele Airbus A350 si Boeing 787 si 777 pentru distante medii si 60 de aparate Embraer.

Lufthansa doreste sa inlocuiasca aparatele imbatranite, in special 30 de aparate Boeing 747 si 29 de Airbus A340 de pe distantele lungi, 62 de avioane Boeing 737 pentru zborurile europene si 83 de aparate Airbus A320.
Totodata, Lufthansa intentioneaza sa infiinteze o filiala low-cost in Italia, Italianwings, dupa modelul celei existente pe piata germana, Germanwings.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Vineri 08 septembrie 2006 - ora 18.00

Smart Financial [05.09.2006]



TUI si Thomas Cook pregatesc schimbari de structura

Adunarea Generala a concernului TUI a aprobat fuziunea celor doua companii aeriene din portofoliu, Hapagfly si HLX. Hapagfly este destinata exclusiv scopurilor turistice, deservind cu 37 de aeronave aproape 60% din turistii care achizitioneaza pachete turistice TUI, in timp ce HLX opereaza cu 18 aeronave curse low-cost catre mari orase europene.
Si operatorul Thomas Cook, detinatorul brand-ului Neckermann, intentioneaza sa preia de la Lufthansa jumatate din pachetul de actiuni detinut de catre aceasta la concernul comercial KarstadtQuelle. Thomas Cook detine deja restul actiunilor concernului KarstadtQuelle.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Vineri 08 septembrie 2006 - ora 18.00

Bloom Biz [04.09.2006]



Intre 4 si 14 septembrie pe Baza Aeriana Mihail Kogalniceanu se va desfasura exercitiul aerian Chasseur Accompli ‘06

In perioada 4-14 septembrie, baza Aeriana Mihail Kogalniceanu va gazdui exercitiul aerian bilateral Chasseur Accompli '06, la care vor participa 25 de aeronave, avioane de lupta si elicoptere ale fortelor aeriene romane si franceze.
Primele activitati de instruire in comun au avut loc in 1998, cu ocazia exercitiului Volfac.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Vineri 08 septembrie 2006 - ora 18.00

Compact Bucuresti [06.09.2006]



In lunile septembrie si octombrie Carpatair va relua zborurile de seara Timisoara – Munchen

Incepand cu data de 12 septembrie, compania aeriana Carpatair va relua zborurile de seara pe relatia Timisoara-Munchen, cu o frecventa de sase ori pe saptamana pana la sfarsitul lunii octombrie.
Din Timisoara, compania mai opereaza trei zboruri de seara pe saptamana pe relatia Frankfurt am Main. La nivel national, Carpatair opereaza zilnic zboruri intre 11 orase din Romania si trei destinatii din Germania, Stuttgart, Dusseldorf si Munchen.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Vineri 08 septembrie 2006 - ora 18.00

comunicate de presa [04.09.2006]



Air France va lansa o cursa pe ruta Timisoara – Paris

Compania aeriana Air France a semnat un acord de share cu Alitalia, care ii va permite sa lanseze cursa Timisoara (Aeroportul International Traian Vuia) – Paris (Aeroportul Charles de Gaulle) cu escala la Milano (Aeroportul Malpensa 1). Cursa va avea o frecventa de trei zboruri zilnice iar costul unui bilet va fi de 289 EUR fara taxe de aeroport.
Grupul Air France KLM este primul grup mondial ca cifra de afaceri, primul grup mondial de transport cargo ca t/km transportate si grupul european cu cea mai mare cota de piata. In perioada 2005-2006, grupul a inregistrat o cifra de afaceri de 21,04 miliarde EUR si a transportat 70 milioane pasageri, operand o flota de 570 de aeronave.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Vineri 08 septembrie 2006 - ora 18.00

Smart Financial [05.09.2006]



Ministrul transporturilor a lansat ideea fuzionarii aeroporturilor Baneasa si Otopeni

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a lansat ideea fuzionarii aeroporturilor Baneasa si Otopeni printr-o hotarare de guvern, in prezent aflandu-se in dezbatere cu sindicatele si patronatele.

In acest fel se va putea elimina concurenta intre cele doua institutii care a dus la micsorarea taxelor de aeroport si, totodata, tentatia de instrainare a unor terenuri aflate in proprietatea autoritatilor aeroportuare.
Ministrul a declarat ca intentioneaza sa aplice masuri similare si in cazul aeroporturilor din Timisoara si Arad si Mihail Kogalniceanu si Tulcea, cu precizarea ca vor ramane societati comerciale distincte dar se vor asocia din punct de vedere aeronautic.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Vineri 08 septembrie 2006 - ora 18.00

Curentul, Gardianul, Wall-Street [06.09.2006]


Pe Aeroportul International Cluj-Napoca vor putea opera aeronave cu pana la 220 de locuri

In urma investitiei de 8,5 milioane RON pentru extinderea pistei, de la 1.850 m la 2.100 m, Aeroportul International Cluj-Napoca va pemite din aceasta toamna aterizarea si decolarea aeronavelor cu pana la 220 de locuri, fara nici o restrictie legata de greutatea aparatelor. In prezent pot opera fara restrictii aeronave de pana la 150 de locuri.

Directorul aeroportului, David Ciceo, a declarat ca se lucreaza la un proiect pentru o noua extindere a pistei, la 2.500 m, care va permite operarea avioanelor mari de tip Airbus 300, pentru care este insa necesara devierea albiei raului Somes.

Pe termen mediu, conducerea aeroportului are in vedere construirea unui terminal cargo, in prezent existand o singura cursa zilnica de marfa si a unui nou terminal de pasageri, care sa gestioneze fluxurile de calatori din Uniunea Europeana. Numarul de pasageri s-a triplat fata de nivelul anului 2000 iar pentru urmatorii trei-patru ani, conducerea aeroportului estimeaza o dublare a numarului de pasageri.
In prezent, pe Aeroportul International Cluj-Napoca au loc 30 de aterizari si decolari pe zi, spre destinatii din Germania, Italia, Ungaria si Ucraina dar si curse charter spre destinatii din Spania, Malta si Turcia.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Vineri 08 septembrie 2006 - ora 18.00

Evenimentul Zilei [05.09.2006]



Aeroportul Cluj trece la categoria semigrea

Capacitatea avioanelor care aterizeaza si decoleaza de pe Aeroportul International Cluj-Napoca va creste din aceasta toamna, dupa ce va fi data in functiune pista extinsa. Directorul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo, spune ca lucrarile de extindere a pistei, de la 1.850 la 2.100 de metri sunt aproape gata.

Pista era prea scurta
Aeroportul din Cluj este cel mai important din Transilvania si al patrulea, din punct de vedere al numarului de pasageri, din tara, dupa cele de la Otopeni, Baneasa si Timisoara. Extinderea va permite aterizarea si decolarea fara restrictii a aeronavelor cu pana la 220 de locuri, a declarat Ciceo. Pana acum, aceste avioane aterizau si decolau de la Cluj doar cu anumite restrictii, legate de greutatea aparatului.

Capacitatea maxima a avioanelor care pot ateriza, in prezent, fara restrictii, la Cluj este de 150 de locuri. Din cauza pistei scurte, Clujul nu a avut in aceasta vara o legatura directa cu Egiptul, desi existau solicitari in acest sens. Potrivit lui David Ciceo, marirea pistei este extrem de importanta, deoarece permite marilor companii aeriene sa opereze pe aeroportul din Cluj.

Lucrarile la pista vor fi terminate pana luna viitoare, moment in care conducerea aeroportului va solicita omologarea din partea Autoritatii Aeronautice Romane."Extinderea pistei era necesara, avand in vedere cresterea numarului de pasageri inregistrata in ultimii ani. Practic, fata de 2000, numarul de pasageri a crescut de aproape trei ori", a precizat directorul aeroportului.

Investitie de 8,5 milioane de lei
Investitia pentru extinderea pistei cu 250 de metri a fost de 8,5 milioane de lei (85 de miliarde de lei vechi), finantarea fiind asigurata din fonduri proprii si din alocari de la consiliul judetean. Directorul aeroportului sustine ca se lucreaza deja la un proiect de marire a pistei pana la 2.500 de metri, ceea ce va permite aterizarea si decolarea celor mai mari avioane, de tip Airbus 300.

"Extinderea la 2.500 de metri va permite introducerea unor curse pe distante mari, cum ar fi Montreal sau New York", spune David Ciceo. Aceasta extindere presupune insa devierea albiei Somesului.

O singura cursa de marfa
In strategia pe termen mediu a conducerii aeroportului este prevazuta si construirea unui nou terminal cargo, prin care sa fie preluat transportul de marfa din intreaga regiune Nord-Vest. In prezent, pe aeroportul clujean opereaza zilnic o singura cursa de marfa. Autoritatile judetene intentioneaza sa construiasca si un nou terminal de pasageri, care sa preia calatorii care merg sau vin din orasele Uniunii Europene.

In prezent, pe pista aeroportului clujean sunt peste 30 de aterizari si decolari pe zi. "Estimam o dublare a numarului de pasageri in urmatorii trei-patru ani", apreciaza David Ciceo.

22 de destinatii
Orasele din Germania, Austria, Italia, Ungaria si Ucraina sunt principalele destinatii ale curselor regulate care decoleaza din Cluj. Pe aeroportul clujean opereaza, in prezent, trei companii aeriene, dar conducerea este in tratative cu mai multe companii low-cost. Pe langa aceste zboruri, Clujul mai este legat de Spania, Malta si Turcia prin curse charter.


Sursa: Evenimentul Zilei
Stire publicata Marti 05 septembrie 2006 - ora 21.39

In primele sase luni din 2006 aeroportul Henri Coanda a inregistrat o cifra de afaceri de 101 milioane RON

In primele sase luni ale acestui an Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, AIHCB, a inregistrat o cifra de afaceri de 101 milioane RON, in crestere cu 52% fata de aceeasi perioada a anului trecut iar profitul a crescut cu 24,3 milioane RON, pana la 30,3 milioane RON.

Rezultatele au fost determinate de cresterea de 14,7% a traficului de pasageri pe primul semestru, de cresterea veniturilor din activitatile prestate de companie si de reducerea cheltuielilor aeroportului, a declarat Valentin Iordache, director relatii externe, calitate si marketing in cadrul AIHCB.

In primele sase luni ale anului 2006 traficul de pasageri inregistrat de AIHCB a fost de 1,56 milioane pasageri din care 54% au calatorit in zona Schengen, 32% in tari non-Schengen iar 14% a reprezentat traficul intern.

In aceeasi perioada s-a inregistrat un numar mediu de 153 zboruri zilnice, 1.071 zboruri saptamanale si 4.619 zboruri lunare iar 81,18% din totalul curselor aeriene au avut destinatii externe, a declarat Valentin Iordache.

Numarul companiilor aeriene ce opereaza curse interne si internationale de pe Aeroportul Henri Coanda a crescut cu 17,39% fata de nivelul inregistrat anul trecut, ajungand la 31 companii aeriene, printre care Lufthansa, Air France, KLM, Swiss Air, Tarom, Carpatair sau Tiriac Air.

Pe primul semestru aeroportul a realizat investitii de 24,8 milioane RON si a alocat 126,7 milioane RON pentru lucrari de dezvoltare si modernizare, infrastructura, instalatii tehnice si echipamente aeroportuare, securitate aeroportuara, lucrari de reparatii.

Pentru al doilea semestru sunt prevazute darea in exploatare a unei noi cai de rulare si a unei bretele de degajare rapida, finalizarea lucrarilor de modernizare a turnului de control, finalizarea lucrarilor la hala de intretinere si reparatii echipamente aeroportuare.

AIHCB are 700 de angajati si este detinut integral de stat, urmand ca din acest an 20% din actiuni sa treaca la Fondul Proprietatea.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Marti 05 septembrie 2006 - ora 21.39

Ziarul Financiar (www.zf.ro) [01.09.2006]

Promotie Wizz Air

Compania aeriana low cost, Wizz Air, a lansat o promotie pentru cei care isi fac rezervarile in perioada 29 august - 4 septembrie, oferind 200.000 de locuri gratuite. Rezervarile se pot efectua pe site-ul companiei, www.wizzair.com sau apeland call-center-urile companiei.

Pasageri care si-au rezervat bilete in aceasta perioada vor putea calatori in intervalul 1 octombrie 2006 - 24 martie 2007 si vor achita numai taxele suplimentare de zbor.

Pentru acest an Wizz Air estimeaza o majorare a capacitatii cu aproximativ 30%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, precum si introducerea a noi rute.

Printre destinatiile introduse recent de companie se numara Bucuresti, Targu Mures si Arad, Cork in Irlanda sau Doncaster Sheffield in Marea Britanie. In prezent, Wizz Air opereaza pe ruta Targu Mures - Budapesta iar din 15 ianuarie 2007 vor fi introduse noi zboruri spre Roma, Barcelona, Londra, Milano, Dortmund si Budapesta.

Compania opereaza zboruri din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Lituania, Croatia, Slovenia si Romania. De la infiintarea companiei in mai 2004 si pana in prezent, Wizz Air a transportat aproximativ 4,5 milioane pasageri.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi 31 august 2006 - ora 20.45

Evenimentul Zilei, Banii Nostri, informatia.ro, Ziua [30.08.2006]


Blue Air va introduce o noua cursa spre Koln

Compania aeriana low cost Blue Air va introduce incepand cu 29 octombrie un nou zbor spre Koln, in Germania. Zborul va fi operabil pe aeroportul Cologne Bonn care ofera legaturi dinamice cu principalele orase invecinate. In prezent, Blue Air opereaza zboruri in Gemania spre Frankfurt.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi 31 august 2006 - ora 20.45

comunicate de presa [29.08.2006]


Pentru reabilitarea Aeroportului International Sibiu sunt necesare 60 milioane EUR

Desi la inceput suma necesara pentru lucrarile de reabilitare si modernizare a Aeroportului International din Sibiu era estimata la 52 milioane EUR, dupa ultimele estimari suma a ajuns la aproximativ 60 milioane EUR.

Terminalul este prevazut a fi finalizat in 7 luni si 3 saptamani de la inceperea lucrarilor iar lucrarile la turnul de control si celelalte cladiri se vor desfasura concomitent cu terminalul. Pista si imprejurimile trebuie finalizate la mijlocul lunii decembrie a anului 2007.

Suma necesara investitiei va fi asigurata de catre Consiliul Judetean si Consiliul Local Sibiu, rezerva de stat si un imprumut bancar, care va fi suportat de catre cele doua administratii locale.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi 31 august 2006 - ora 20.45
Adevarul [28.08.2006]

Sky Europe intentioneaza sa opereze si din Timisoara

Cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa Centrala, Sky Europe, si-a manifestat intentia de a-si extinde activitatea si in Timisoara.

Cunoscutul concern Sky Europe detine baze operationale proprii in Slovacia, Ungaria, Polonia si Cehia si opereaza de pe aeroporturile din Bratislava, Budapesta, Cracovia, Varsovia si Praga.

Sky Europe este prima companie aviatica listata la Bursa din Viena si la cea din Varsovia.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Luni, 28 august 2006 - ora 21.45
informatia.ro [25.08.2006]

Din 2007 Delta Air Lines ar putea introduce zboruri directe pe relatia Romania-SUA

Din 2007 compania aeriana americana Delta Air Lines ar putea introduce zboruri directe pe relatia Romania-SUA, operatorul american aflandu-se in tratative cu reprezentantii Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti, AIHCB.

In prezent se analizeaza destinatii din Europa de Est dar inca nu s-a luat o decizie in ceea ce priveste introducerea de curse catre Romania, a declarat Olivia Cullis, manager regional la departamentul de comunicare internationala din cadrul Delta Air Lines. Compania americana a introdus in acest an 11 noi destinatii, 2 dintre acestea fiind Budapesta si Kiev.

Aparitia pe piata de profil al operatorului Delta Air Lines ar putea afecta companiile aeriene internationale prezente in Romania deoarece ar putea atrage o parte din pasagerii altor companii aeriene.

Operatorii Delta Air Lines si Air France sunt membri ai aliantei Sky Team, cu care si Tarom a semnat in 2005 un acord de adeziune, o eventuala acceptare ca membru cu drepturi depline al aliantei fiind anticipata pentru acest an.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Luni, 21 august 2006 - ora 13.00
Ziarul Financiar (www.zf.ro) [17.08.2006], Nine o`Clock [18.08.2006]

La 1 septembrie pot fi demarate lucrarile de modernizare a aeroportului din Sibiu

Presedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch, a declarat ca lucrarile pentru modernizarea si extinderea Aeroportului International Sibiu pot incepe la 1 septembrie.

Au fost efectuate licitatii pentru desemnarea firmei care se va ocupa de lucrari iar Martin Bottesch a precizat ca intr-o saptamana se va afla si numele firmei castigatoare.

Pentru licitatie au cumparat caietul de sarcini 17 societati provenind din Germania, Austria, Portugalia si Romania, insa s-au prezentat doar 5 ofertanti. La licitatia privind constructia terminalului de pasageri au fost prezentate 2 oferte iar la licitatia pentru constructia pistei au fost depuse 3 oferte.

Potrivit responsabililor Consiliului Judetean, in prezent este asigurata o treime din suma necesara, de 52 milioane EUR, ca urmare a alocarilor de fonduri de la Guvern, de la Consiliul Judetean si de la Primaria si Consiliul Local al municipiului Sibiu.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 17 august 2006 - ora 14.00
Adevarul, Bizcity [16.08.2006]


Atlassib si Eurolines au intrat pe piata transporturilor aeriene low-cost

Pentru a satisface noile nevoi ale pietei, companiile de transport de pasageri cu autocarul au lansat propriile oferte low-cost de transport cu avionul.

In 2005 compania Eurolines, condusa de oamenii de afaceri Dragos Anastasiu si Cristian Baciucu, a inregistrat o scaderea de peste 3 milioane EUR a veniturilor, pana la 14,5 milioane EUR, pe fondul scaderii generale cu aproximativ 30% a sectorului de transport rutier international de persoane din Romania. Dragos Anastasiu apreciaza ca un procent de 5-7% dintre calatorii care au renuntat la trasportul cu autocarul s-au indreptat spre companiile aeriene low-cost.

Pentru a nu pierde clientii in defavoarea altor agentii aeriene, strategia de viitor a companiei include si calatorii cu avionul catre cele mai cerute destinatii, precum si ieftinirea biletelor la transportul cu autocarul intre cele 48 de locatii din Romania catre 17 destinatii din Spania. Pentru efectuarea curselor aeriene, compania a incheiat un parteneriat cu Eurolines Spania iar in prezent opereaza curse pe ruta Bucuresti-Madrid cu avioane inchiriate de la Air Europa. Primele curse aeriene au fost efectuate pe 30 iunie, gradul mediu de ocupare fiind de 65%. In prezent gradul de ocupare a ajuns la 85% iar in urmatoarea perioada compania estimeaza ca va atinge un grad de ocupare de 100%. De la inceputul anului pana in prezent, Eurolines a inregistrat o crestere de 20% a numarului de pasageri pe rutele internationale si de 9% a veniturilor realizate, au precizat oficialii Eurolines.

Compania Atlassib a obtinut deja licenta de transportator aerian si intentioneaza sa atace piata aeriana incepand din aceasta toamna cu propriile aeronave, achizitionand deja un avion ATR 72 cu o capacitate de 52 locuri. Proprietarul companiei, Ilie Carabulea, a declarat ca in viitorul apropiat va mai achizitiona inca doua avioane.

Atat Eurolines cat si Atlassib au optat pentru preturi dupa modelul low-cost astfel incat sa asigure un grad cat mai mare de ocupare a capacitatii in conditii de profitabilitate a curselor.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Luni, 14 august 2006 - ora 16.40

Business Magazin [10.08.2006]

De la autocare la avioane - Atlassib a obtinut licenta de operator aerian

Patronul holdingului Atlassib, Ilie Carabulea, a anuntat ca a obtinut licenta de operator aerian (AOC) si a cumparat deja o aeronava, conform editiei de pe 3 august a Ziarului de Sibiu, citat de Rompres si preluat de www.SMARTHoReCa.ro.

"De mai bine de un an de zile lucrez la acest proiect si sunt convins ca voi avea succes. Este un moment propice pentru investitii si vom merge pas cu pas. Avem deja o aeronava, cu care am obtinut licenta AOC. Vom mai cumpara doua aeronave si cel mai probabil vom deveni operativi în perioada septembrie-noiembrie", declara Ilie Carabulea.

Magnatul sibian doreste sa cumpere în sistem de leasing înca doua aeronave de tip ATR 72, cu o capacitate de 52 de locuri. Ilie Carabulea va investi pentru început 2 milioane euro pentru aeronavele sale.

Cea mai importanta firma din holdingul Atlassib este SC Atlassib SRL, societate cu capital privat, înfiintata în urma cu 13 ani de Ilie Carabulea si Corneliu Tanase, destinata transportului international de calatori.

Atlassib este cel mai mare transportator international de calatori din România, care transporta anual, peste o jumatate de milion de persoane.
Din holdingul Atlassib mai face parte si Banca Comerciala Carpatica, care recent a aniversat sapte ani de activitate.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Joi, 10 august 2006 - ora 17.55

SMART HoReCa http://ro.smarthoreca.ro/index.php

 

Finnair va zbura din aprilie 2007 la Bucuresti

Compania aeriana Finnair va lansa, in aprilie 2007, o cursa pe ruta Helsinki-Bucuresti, cu o frecventa de patru zboruri pe saptamana, aceasta fiind a treia destinatie noua anuntata de operatorul finlandez pentru primavara viitoare.

"Romania se pregateste sa intre in Uniunea Europeana in 2007. Atat calatoriile turistice, cat si cele de afaceri au avut un trend ascedent intre cele doua tari si vor continua in acelasi fel si dupa aderare", se arata intr-un comunicat al companiei aeriene. Totodata, zborurile de pe aceasta ruta sustin strategia Finnair de extindere spre zona Asiei, oferind conexiuni eficiente de la Bucuresti, via Helsinki, catre toate destinatiile din acea zona.

Sursa: Ziarul Finanaciar, 07/08/2006)
Stire publicata Miercuri, 09 august 2006 - ora 20.20

In primele sase luni din 2006 traficul pe aeroportul Henri Coanda a depasit 1,56 milioane persoane
bilete avion aeroportul Henri Coanda
Potrivit datelor furnizate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, MTCT, in primele sase luni ale acestui an, traficul de pasageri pe aeroportul international Henri Coanda a fost de 1.566.027 pasageri, reprezentand o crestere de 14,71% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In medie, in primele sase luni ale lui 2006 pe aeroport au fost procesati pentru imbarcare, debarcare sau tranzit aproximativ 8.652 pasageri zilnic.
Pentru 2006, MTCT estimeaza un numar total de pasageri de 3,4 milioane iar pentru 2007 se estimeaza un trafic de aproximativ 4,4 milioane calatori.
In primul trimestru al acestui an pe aeroportul Henri Coanda s-au inregistrat aproximativ 28.000 de aterizari si decolari, cu 8,15% mai mult decat in primele sase luni ale lui 2005.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Luni, 31 iulie 2006 - ora 15.20

Ziarul Financiar (www.zf.ro), Evenimentul Zilei, Wall-Street [28.07.2006]


In primele sase luni din 2006 Lufthansa a inregistrat o crestere a profitului operational de 17%

In primele sase luni ale acestui an compania aeriana Lufthansa a inregistrat o crestere a profitului operational de 17%, datorate incasarilor din perioada campionatului Mondial de Fotbal si preluarii companiei Swiss International Air.
Lufthansa a realizat in primele sase luni din 2006 un profit operational de 297 milioane EUR, in crestere de la 253 milioane EUR, la o cifra de afaceri de 9,6 miliarde EUR. Profitul net a fost de 85 milioane EUR, in crestere de la 0,2 milioane EUR in aceeasi perioada a anului trecut.
In luna martie, oficialii Lufthansa au estimat ca anul acesta profitul operational sa va ridica cel putin la valoarea de anul trecut, de 577 milioane EUR, in conditiile in care, pana la sfarsitul anului, costurile cu combustibili ar putea creste cu aproximativ 22%. Pentru 2008, compania urmareste un profit operational de 1 miliard EUR.
Lufthansa a pierdut din cota de piata in prima jumatate a anului insa volumul traficului de pasageri a crescut cu 0,9% iar capacitatea de transport a crescut cu 1,5%.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Luni, 31 iulie 2006 - ora 15.20

Ziarul Financiar (www.zf.ro) [28.07.2006]


Incepand din ianuarie 2007 Wizz Air va lansa noi curse aeriene intre Romania si orase din Europa

Dupa ce a lansat recent o cursa aeriana intre Targu Mures si Budapesta, incepand cu 15 ianuarie 2007 compania Wizz Air va lansa noi curse aeriene intre Romania si orase din Europa.

La Arad, reprezentantii Wizz Air au declarat ca de anul viitor compania va opera pe aeroportul Bucuresti Baneasa cu zboruri spre Barcelona, Budapesta, Dortmund si Roma si tot de la aceeasi data se va opera de pe aeroportul Arad cu zboruri spre Milano si vor fi inaugurate doua linii noi de la Targu-Mures, spre Barcelona si Roma.

Anul trecut, Wizz Air a devenit lider de piata in Polonia, cu o cota de 36% din sectorul zborurilor low-cost si 12% din piata totala, in Ungaria compania a atins o cota de 27% din piata zborurilor low-cost si 8% din piata totala iar in Bulgaria a atins o cota de piata de 54%, la sase luni de la lansare. In anul fiscal 2005 - 2006, compania a transportat aproximativ 2,1 milioane de pasageri.


Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Stire publicata Luni, 24 iulie 2006 - ora 9.00


www.infotravelromania.com
Site-uri in reteaua NICRO TRAVEL
www.nicrotravel.ro | www.bileteavion1.ro | www.bulgaria-albena.ro | www.grecia-paralia.ro | www.grecia-halkidiki.ro
www.infotravelromania.ro
NICRO TRAVEL